dinsdag 2 maart 2010

Muurtje bouwen

Om goed onderwijs te geven, is het belangrijk dat ik weet wat ikzelf onder “goed onderwijs” versta. In de les hebben we gewerkt met een werkblad “Bouwstenen voor ‘goed onderwijs’”. Hierop stonden verschillende opvattingen over onderwijs. Deze opvattingen stonden in vakjes, die voor (bouw)stenen dienden.Ik heb alle opvattingen uitgeknipt. Toen begon ik met het "bouwen" van mijn onderwijsmuurtje.
Onderin, als fundering, heb ik de opvattingen die ik het belangrijkst vond neergelegd. Steeds verder naar boven heb ik de opvattingen, die steeds minder bij mij paste, neergelegd. Dit leidde uiteindelijk tot mijn muurtje:


Dit is mijn onderwijsmuurtje. Waarschijnlijk komen er zo nu en dan andere opvattingen bij of treden er andere veranderingen op. We'll see.

1 opmerking: