donderdag 15 april 2010

Nieuwe vraag, nieuwe kansen.

Zoals ik in mijn vorige blog heb beschreven, ga ik mijn onderzoek vervolgen met een onderzoek naar de gouden lesopening binnen het rekenonderwijs.

Mijn nieuwe onderzoeksvraag luidt:
Hoe kan ik bij de rekenlessen, in groep 7, een passende gouden lesopening toepassen?

Daar horen de volgende deelvragen bij:
1. Wat is de definitie van een passende gouden lesopening?
2. Welke rekenonderwerpen zijn er binnen het rekenonderwijs van groep 7 (m.a.w. bij welke onderwerpen moet ik een passende gouden lesopening bedenken)?
3. Welke theorie (voorbeelden of hulpmiddelen) kan ik gebruiken bij het vinden van een gouden lesopening bij het rekenonderwijs?
4. Wat vinden de kinderen interessant?
5. Blijven de kinderen ook echt betrokken bij de les, als ik met een passende gouden lesopening begin?

Voorlopig genoeg vragen, genoeg te doen.
Bij mijn volgende blog ga ik in op het algemeen idee en de verkenning.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Evianne,
    Morgen hebben wij een afspraak om je onderzoek te bespreken. Heb je op dat moment een concrete vraag voor mij?
    Ik ben wel benieuwd welke methode jouw stageschool gebruikt en welke tips de methode al geeft in de handleiding.
    Er is ook een nieuwe methode uit (Wizwijs), waar je misschien tips uit kunt gebruiken.
    Tot morgen!
    Jolien van Heerde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Evianne,

    Hoe gaat het met je actieonderzoek? Loopt alles? Je weet dat ik beschikbaar ben alsje vragen hebt?!
    Succes!
    Hartelijke groet,
    Jolien van Heerde

    BeantwoordenVerwijderen